keskiviikko 31. toukokuuta 2017

TOP 15 Nylon Beatin parhaat biisit, #10: Valmis oon vaikka armeijaan (1996)

Debyyttialbumin Valmis oon vaikka armeijaan kuuluu aivan ehdottomasti Nylon Beatin parhaimpien biisien listalle, ja tällä kertaa sen johdolla korkataan auki TOP10.

Olen vissiinkin jokusen kerran sanonut, että se ja se biisi ei ensimmäisestä kerrasta vakuuttanut, mutta "Armeijan" kanssa kävi toisin; olin kerrasta myyty. Satasen lainan kautta tykästyin enemmän Jonnan matalaan ääneen, ja kuunnellessani debyyttialbumia uusin korvin muuttui Valmis oon vaikka armeijaan astetta paremmaksi, koska mielestäni tässä biisissä Jonnan ääni pääsee hyvin esille.

Valmis oon vaikka armeijaan on hauska, tarttuva ja jopa hieman leikittelevä. Se on osuvasti nuorten suuhun tehty englannin lainasanoineen ja korniudessaan se on mitä mahtavin pop-biisi. Veikkaisin, että tämä on niitä rajatapausbiisejä, joita joko inhotaan tai rakastetaan. Huolimatta siitä, miten paljon biisistä tykkäänkin, niin pystyn ymmärtämään myös sen, että itseäni ihastuttavat elementit voivat jotain ärsyttää suunnattomasti.

Lisäksi tämä biisi on taatusti yksi yhtyeen suurimpia korvamatoja, koska on aika toivotonta yrittää päästä "jappadappada -woo-u-woo-u-"-rallattelusta eroon.  Juuri, kun ajattelee, että ehkä jappadappailu nyt loppuu, niin tuleehan se sieltä vielä yhden kerran. Olisipa muuten ollut ihan hauska, jos tästä biisistä olisi tehty joku Jappadappa Disco Remix.


"Koitin tulla yöllä mä luokses sun/kessu valpas kuuli mun huhuilun/se mut sieltä karkoitti äkkiä, vaikka vaadin kanssasi häkkiä/täytyy kestää vaan/sut pian taas saan."


 

2 kommenttia:

  1. Tämä on loisto biisi, ja kuvaat sitä tosi hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauska kuulla, että löytyy muitakin tämän biisin diggareita. :)

      Poista

.