sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Päivä 6: Minun päiväni

Siitähän on yli kuukausi! Miten voisin muistaa, mitä tein 1.12.2011?
*tauko*
Haluatteko tietää kaiken? Aamupaskasta alkaen?
Niin, sitähän minäkin.
*tauko*
Hyvä on. Heräsin aikaisin. Tarkkaa aikaa en osaa sanoa, onhan joulukuussa pimeää ainakin yhdeksään asti. Heräsin siis ennen valoisan tuloa. Naapurin ikkunassa ei ollut valoa ja se ämmä... - no nainen sitten, on hereillä aina tasan seitsemältä ja sytyttää varmaan talonsa jokaisen valon. Heräsin siis ennen seitsemää, ehkä puolelta. Söin aamiasta ja luin aamun lehteä.
Olin syömässä ja puhelin soi. Siellä oli vaimoni.
*tauko*
Lailako? Äh, tarkoitin tietenkin rakastajatartani. Lailahan oli tosiaan vielä nukkumassa. Mutta tämähän on luottamuksellista? Täytyyhän sitä miehen pysyä vireänä. Jos olette nähneet Lailan, niin ymmärrätte kyllä, että hänestä ei paljon vireyttä irtoa. Voitte vaikka tarkistaa puhelimeni soittohistorian.
*tauko*
Ai mitä, olette tehneet sen jo? Tehän olette tehokkaita...Millähän konstilla olette saaneet luvat siihen? Eihän tämä Amerikka ole, mutta ihmettelen silti...
*tauko*
En minä ole vastuussa siitä, kenen nimissä Irenen puhelin on. En edes tunne Irenen poikaystävää--
*tauko* 
On poliisi vai? No en tosiaankaan tiennyt. Mulla ole mitään intressejä olla poliisien kanssa tekemisissä yhtään enempää kuin kunniallisen kansalaisen tarvitsee. Ireneltä olen aina vain yhtä asiaa halunnut ja sen merkeissä on aina tavattu. En ole edes hänen kotonaan käynyt.
*tauko*
Hotellilla, ravintolassa, milloin missäkin...
*tauko*
Tosiaan puhuin puhelimessa Irenen kanssa hetken, ei sen kummempaa.
No, jos välttämättä haluatte tietää, niin sovimme seuraavalle päivälle treffit. 
Sen jälkeen lähdin salille, jossa olin pari tuntia, ehkä yhdeltätoista lähdin pois ja menin lounaalle. Mulla on sinne salille kausikortti, joten ei tarvitse ilmottautua tiskillä. Sitten lähdin--
*tauko*
Mitä helvettiä mä sille voin, jos teidän kätyrit eivät ole tunnistaneet mua? Leimasin korttini tullessa, mutta lähteissä ei tartte leimata. Sitä paitsi, mitä merkitystä tällä kaikella on? Mä en ole tehnyt mitään rikollista!
*tauko*
Miten niin se juuri on ongelma? No tietenkin olen elämässäni rikoksia tehnyt! Siis en vaan ole jäänyt kiinni... Kyllä te muhun voitte luottaa, hei! 
*tauko*
En tosiaankaan tiedä mitään mistää asiakirjoista tai sinisestä repusta? Siis vihreästä. Sininen ja vihreä, nehän on melkein sama asia. Ette te nyt tuon perusteella voi vetää mitään johtopäätöksiä!
*tauko*
Helvetti, päästäkää irti! Odottakaa niin mä mietin tarkemmin, mitä tein sillon joulukuun alussa. Kyllä tämä varmasti saadaan selvitettyä ja kaikki on tyytyväisiä. Mä olen toiminut vain annettujen ohjeiden mukaan, en mä ole mitään sooloillut. En varmana ole! 
*tauko*
Pääkkönen puhuu paskaa, ei siihen voi luottaa. En tosiaankaan ole ollut poliisiin yhteydessä, hei...
*tauko*

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

.