perjantai 31. tammikuuta 2014

Päivä 5: Mitä on rakkaus?

Siis todellakin, oon just niin oikee ihminen kertoo teille täst. Mä oon niin rakkauden ammattilainen. Hei, eiks se oo joku biisi? Miten se menikään? No, ihan sama, en mä muista, mut kyllä te sen tiedätte. Se oli joku Juice, Hector tai vastaava, se esittäjä.
Mut mä, rakkauden ammattilainen, kerron teille, mitä rakkaus on. Sitähän kaikki etsii ja missään ei oikeesti voi kulkea, ettei törmäis rakkauteen jossain muodossa.

Mä oon ollut niin rakastunut ainakin seitsemän kertaa. Tai ehkä silleen tosi syvästi niin neljä kertaa. Mut ei ne kolme muutakaan huonoja ollut. Mut se vaan oli vähän laimeempaa rakkautta.
Oikeesti elämä oli ihan sellasta vaaleanpunaista, vaikka en mä siitä väristä oikeen diggaakaan. Mut te tiedätte, mitä mä tarkotan tolla. Ei tartte välttämättä pitää jostain väristä, vaikka sen mainitseekin jossain yhteydessä. Tää on vinkkinä sulle, Gina!

Rakkaus on just sitä, mitä sellaset ihmiset ei voi sietää, jotka ei oo sitä ikinä kokenut. Ne aina lässyttää, että ei oo olemassa mitään rakkautta, on vaan olemassa toimeentulemista. No vittu oikeesti. Ai ups, saanko mä kiroilla? No ihan sama, tuli jo. Jos mä tuun toimeen mun naapurissa asuvan harmaahapsisen ja höperön pappelin kanssa, ni ei se nyt sitä tarkota, että mä rakastaisin sitä. Ihan sama, mitä ihmiset sanoo, mutta rakkauden ja toimeentulemisen väliin ei vaan voi laittaa yhtäsuuruusmerkkiä. Oikeesti ei vaan voi.
Ne, jotka ei oo olleet rakastuneita, niin ne on aina kateellisia niille, jotka on oikeesti rakastuneita. Ja yleensä sit ne ihmiset vielä sanoo, että ethän sä nyt voi olla rakastunut, kun sä oot noin nuori. Ja tämä väite perustuu mihin? Onks rakkaudessa joku ikäraja? K-50 tai jotain. Ku oot tarpeeks käpy, ni sit voit sanoo tietäväs, mitä rakkaus on. Nuoremmatkin on rakastuneita, mutta vaan eritavalla. Tän ku vanhukset tajuis. Ku ne aina on selittämässä kaikkea ja menee melkeen hysteeriseks, jos mä oon porukoille sanonut olevani rakastunut. Ja sit on aina tullut se kuuluisa pitkän uloshengityksen aikana huokaistu "taas". Joo-o, vittu taas! Niinku ois joku raja elämässä, et voit rakastua vaan kaks kertaa. Get a life!

No joo, rakkaus on vaan sellanen magee tunne, jota ei oikeesti voi selvin sanoin rajata. Jos sä rakastut tai oot rakastunut, niin kyllä sä sillon tiiät. Jos sä et tiedä, ootko sä ollut rakastunut, ni sillon et oo. Uskokaa mua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

.